به گزارش «سایت تخصصی امام حسین علیه السلام» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: کاهش قیمت هفتاد هزار تومانی شامل پکیج های مختلف زمینی و هوایی سفر به عتبات عالیات می شود که از 25 اردیبهشت ماه سال 92 به بعد قابل اجرا خواهد بود.

مسعود اخوان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج با اشاره به کاهش هزینه‌های جدید عتبات گفت: با توجه به بررسی ها و هماهنگی های انجام شده و همچنین مذاکرات متعدد با شرکت شمسا مبلغ هفتاد هزار تومان از قیمت دوره قبل عتبات عالیات کاهش پیدا کرده است. این کاهش شامل پکیج های مخلتف سفرهای عتبات می شود.

وی بیان کرد قیمت پکیج 7 شب و 8 روز که پکیج اصلی سازمان برای عتبات به حساب می آید به صورت زمینی از تهران حداقل 788 هزار، و 720 تومان و حداکثر 889 هزار و 520 تومان است. همچنین قیمت سفر هوایی به عتبات از تهران حداقل یک میلیون و 17 هزار و910 تومان، و حداکثر یک میلیون و 313 هزار و 910 تومان است. این قیمت های اعلام شده بعد از کسر کاهش مرحله دوم یعنی هفتاد هزار تومان است.

اخوان گفت: این طبیعی است که قیمت های برخی استان ها با دیگر استان ها به دلیل دوری و نزدیکی کم یا زیاد شود مثلا ایلام کمترین هزینه سفر به عتبات را دارد، در این استان حداقل هزینه سفر به عتبات به صورت زمینی 743 هزار و 610 تومان و بیشترین هزینه سفر به عتبات به صورت زمینی در کرمان است که حداکثر 929 هزار و 220 تومان می باشد.

وی یادآور شد: اما ارزان ترین سفر هوایی عتبات از تهران انجام می شود و در شهرستان ها چون باید از ایستگاه تهران پرواز کنند هزینه متفاوت است. استان هایی که نزدیک تر به تهران هستند (قم – همدان – البرز و...) و به نوعی همسایه استان تهران به حساب می آیند ارزان ترین سفر هوایی عتبات را دارند که قیمت آن یک میلیون و 159 هزار و 100 تومان می باشد و گرانترین سفر هوایی به عتبات از استان خراسان رضوی انجام می شود که قیمت آن یک میلیون و 343 هزار و 400 تومان است.

این مقام مسوول در سازمان حج دادمه داد: این کاهش قیمت هفتاد هزار تومانی و قیمت های اعلام شده شامل کسانی می شود که از 25 ادریبهشت تا 12 تیر ماه ثبت نام کنند و شامل قبل از این تاریخ نخواهد بود. یعنی کسانی که تا 25 اردیبهشت اعزام می شوند باید هفتاد هزار تومان به قیمت های بالا اضافه کنند تا قیمت واقعی و اصلی آنها مشخص شود.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به مرحله اول کاهش قیمت ها بیان کرد: سازمان همچنین در دی ماه در مرحله اول کاهش قیمت عتبات حدود 10 درصد برای سفرهای هوایی و 15 درصد برای سفرهای زمینی کاهش قیمت داشت. که تقریبا حدود 140 هزار تومان در مرحله اول از قیمت های اصلی عتبات در سال 91 کم شده است.

وی افزود: براین اساس بر پایه قیمت اصلی عتبات که با توجه به شرایط جدید به وجود آمده در سال 91 اعلام شده بود دو مرحله از قیمت عتبات کم شد که در مجموع حدود 210 هزار تومان از آن قیمت کم شده و کسانی که از 25 اردیبهشت اعزام شوند، هزینه های آنها 210 هزار تومان کمتر از قیمت های دی ماه سال 91 خواهد بود.

اخوان تاکید کرد: قیمت هایی که برای کاهش عتبات اعلام شده قیمت میانگین کم شده از هزینه عتبات نیست بلکه این کاهش قیمت ها شامل انواع مختلف سفر به عتبات و همچنین پکیج های مختلف سفر به عتبات می شود. به عنوان نمونه اگر قیمت پیکج 5 شب و 6 روز 750 هزار تومان بوده از 25 اردیبهشت به بعد هفتاد هزار تومان از این قیمت کاسته خواهد شد.