به گزارش «سایت تخصصی امام حسین علیه السلام» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: ضریح حبیب بن مظاهر از صحابه رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم) و یار باوفای امام حسین(علیه السلام) اواخر شهریورماه امسال رونمایی می‌شود.

حسن پلارک با اشاره به اقدامات انجام شده برای رونمایی از ضریح حبیب ‌بن مظاهر گفت: با انجام کار زیرساختی و ساخت سازه اصلی ضریح از چوب مخصوص، هم اکنون مرحله انجام کار قلمزنی و نقره کاری توسط استادان به نام این رشته در حال انجام است .

وی با اشاره به این که مردم کشورمان همواره مشتاق مشارکت در امر بازسازی اعتاب مقدسه بوده‌اند، گفت: به درخواست مردم استان البرز، کار ساخت ضریح حضرت حبیب بن مظاهر به ستاد این استان واگذار شد.

پلارک افزود: تاکنون کار ساخت این ضریح مطهر 50 درصد پیشرفت داشته و با سرعت ادامه دارد.

وی تصریح کرد: این ضریح به مساحت 8.60 مترمربع، با ارتفاع 3 متر به طول 2.60 متر و با عرض 1.70 متر دارای 9 پنجره و 1 درب می باشد که حدود 1000 کیلو گرم نقره ، 3 کیلوگرم طلا ، 500 کیلو گرم مس ، 100 کیلو گرم استیل و 12 متر مکعب چوب ساج برای ساخت آن استفاده شده و ان‌شاء الله کار ساخت این ضریح تا پایان شهریور ماه سال جاری به اتمام می رسد.

مزار حبیب بن مظاهر صحابی گرانقدر رسول اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) و همراه سرور و سالار شهیدان در جوار قبر مطهر اباعبدالله الحسین(علیه السلام) قرار دارد.