دکتر ماشاءالله رضایی مسؤول مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در عراق در دیدار نماینده بعثه مقام معظم رهبری به ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده این مرکز در ایام اربعین حسینی پرداخت.

وی گفت: 4 درمانگاه ثابت، دو چادر و 4 واحد سیار پزشکی خدمات درمانی خود را به صورت شبانه روزی به زائران ارائه می‌کردند که در حال حاضر 2 درمانگاه ثابت، کار خود را ادامه می‌دهند و در حال خدمت رسانی به زائران هستند.

مسؤول مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در عراق با اشاره به فعالیت 9 پزشک و 9 پرستار در ایام اربعین در درمانگاه مرکزی، گفت: هرچند انتظار این ازدحام جمعیت را در کربلا پیش بینی نمی‌کردیم، اما نیروی انسانی و تجهیزات ارسالی کافی بود.

وی با بیان اینکه در ایام اربعین که با ازدحام جمعیت رو به رو بودیم در یک روز 4 هزار بیمار تنها به درمانگاه مرکزی مراجعه کردند، از فوت 22 زائر ایرانی در این ایام خبر داد و گفت: البته این تعداد به طور غیر رسمی و بر اثر بیماری قلبی و تصادف اعلام شده است.

دکتر رضایی با اشاره به ارسال 22 تن دارو از ایران برای ایام اربعینی حسینی، اظهار داشت: با مقدار داروی موجود در انبار مرکز پزشکی پیش از ارسال این داروها، با گذشت ایام اربعین نیز مقدار داروی فراوانی در انبار باقی مانده است.