«حسن اوزمن» نماینده مجلس ملی عراق و از سران شناخته شده سیاسی ترکمانان این کشور با بیان اینکه ترکمانان در حال انجام بسیج گسترده برای عملیات عمومی در راستای آزادسازی موصل هستند از سازماندهی شدن 10 هزار نیروی داوطلب ترکمان در این کشور خبر داد.

وی گفت: گردان‌های تشکیل شده هم اکنون در حال انجام آموزش‌های نظامی هستند و این آموزش‌ها تا بهار ادامه خواهد داشت. پیش بینی می‌شود در صورتی که روند حوادثی به این صورت ادامه داشته باشد در اوایل بهار عملیات گسترده و عمومی برای آزادسازی موصل از دست داعش خواهیم داشت.

نماینده مجلس ملی عراق ادامه داد: کمپ‌های آموزشی این نیروها در کربلا و بغداد واقع شده است و تسلیحات لازم نیز از سوی دولت تامین می‌شود.

این سیاستمدار شناخته شده ترکمان ادامه داد: هدف اصلی حفظ اراضی آزاد شده و در مرحله دوم آزادسازی مناطق استراتژیک مانند شهر موصل است. پس از آزادسازی شهر سخت‌ترین مرحله پاکسازی نواحی آزاد شده است.

«آیدین معروف» دیگر نماینده ترکمان مجلس کلی عراق نیز گفت: گروهی از گردان‌هایی که پیش از این تشکیل شده بودند هم اکنون آماده رزم هستند و تنها منتظر انجام هماهنگی و دریافت دستور از سوی دولت مرکزی هستیم.