به گزارش «سایت تخصصی امام حسین علیه السلام» به نقل از سایت رسمی آستان قدس حسینی، در راستای نشر فکر و فرهنگ حسینی و ایجاد ارتباط با محبین اهل بیت (علیهم السلام) در سراسر جهان، هفته فرهنگی دو آستان قدس حسینی و عباسی در جمهوری اسلامی ایران در حال برگزاری است.

این هفته فرهنگی از 13اردیبهشت به مدت 1هفته در کتابخانه مرکزی شهر اهواز آغاز به کار کرده و روزانه با استقبال بی نظیر اهالی این شهر روبه روست.

سید افضل شامی معاون تولیت آستان قدس حسینی در مراسم افتتاحیه این هفته سخنانی در خصوص تشکیل بخش‌ها و واحدهای حرم بعد از واژگون شدن رژیم دیکتاتور صدام در سال 2003 میلادی و همچنین دستاوردهای این آستان مقدس در ده سال گذشته ارائه کرد.

برگزاری نمایشگاه دائم عتبات مقدسه، شب شعر، نشستهای تخصصی با عنوان نهضت امام حسین (علیه السلام) و تاریخ بازسازی عتبات مقدسه و همچنین برگزاری محافل قرآنی و نمایشگاههای فرهنگی از جمله فعالیتهای این هفته است.

تمامی بخشهای آستان قدس حسینی در این فعالیتها شرکت کرده و فیلم هایی از فعالیت‌ها و دستاوردهای بخش‌های مختلف پخش خواهد شد.

همچنین برای بازدید کنندگان و حاضران مسابقاتی در نظر گرفته شده که جایزه آن کمک هزینه سفر به کربلا خواهد بود.

این برنامه با همکاری دو آستان مقدس حسینی و عباسی و با هماهنگی استانداری خوزستان در حال برگزاری است و در مدت برگزاری، پرچم مقدس قبه حرم امام حسین (علیه السلام) در محل برگزاری همایش برافراشته خواهد بود.

عکسهایی از این همایش را در ذیل می توانید مشاهده نمایید: