حضور بیش از 18 میلیون زائر تا این لحظه در کربلای معلی، مسئولان عراقی را با حیرت مواجه کرده است.

درحالی‌که تهدید امنیتی امسال نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته است، اما نه‌تنها مانعی برای حضور نبوده، بلکه اشتیاق زیارت امام حسین علیه‌السلام در روز اربعین را دوچندان کرده است.

به گفته منابع عراقی در 24 ساعت آینده تعداد بیشتری از زائران خود را به کربلا خواهند رساند.

به گزارش پایگاه خبری فرات نیوز، از 60 کشور مختلف دنیا در کربلا حضور دارند که عمده زائران خارجی علاوه بر ایران، زائرانی از کویت، عربستان، بحرین، اردن، سوریه، الجزائر، تونس، و مصر و برخی کشورهای دیگر آفریقایی هستند.

در همین حال، سیدعمار حکیم دبیر کل مجلس اعلای اسلامی عراق، به هنگام بازدید از دسته‌های عزاداری در کربلا، به خبرنگاران گفت: «حضور میلیونی زیارت کنندگان اربعین، پیام سیاسی روشنی به داعش دارد؛ دوست داران اهل‌بیت (علیهم‌السلام) همیشه آماده هستند و حضور دارند.»

18 میلیون زائر تاکنون

«آمال الدین الهر» استاندار کربلا از ورود بیش از 18 میلیون زائر در 16 روز گذشته به این شهر خبر داده است. وی در گفت‌وگو با السومریه نیوز، ورود این تعداد زائر را در طول تاریخ زیارت امام حسین علیه‌السلام بی‌سابقه توصیف کرد.

خنثی‌سازی دو اتومبیل بمب‌گذاری‌شده

به گزارش پایگاه خبری السومریه نیوز، پلیس کربلا از خنثی‌سازی دو اتومبیل بمب‌گذاری‌شده در مسیر زائران امام حسین علیه‌السلام خبر داد.

یک منبع امنیتی در کربلا گفت: «به‌محض مطلع شدن از وجود دو خودروی بمب‌گذاری‌شده، کارشناسان خنثی‌سازی بمب به منطقه موردنظر عزیمت کرده و توانستند بدون هیچ‌گونه خسارتی بمب‌ها را خنثی کنند.»

روز گذشته نیز برخورد هفت خمپاره در اطراف کربلا، هیچ‌گونه خسارتی در بر نداشت.

نظافت شهر کربلا

در تمامی مسیرهای منتهی به کربلا تابلوهایی با این مضمون نوشته شده است: «چون که ما حسینی هستیم، شهر حسین علیه‌السلام را پاکیزه نگه می‌داریم»

به گزارش الفرات نیوز، باوجود کثرت زائران و نذری‌هایی که در طول راه به زائران داده می‌شود، پیش‌بینی می‌شد اوضاع نظافت شهر با مشکل روبه‌رو شود، ولی زائران به‌شدت این مسئله را تاکنون رعایت کرده و شاهد تمیزی معابر و مسیرهای منتهی به حرم امام حسین علیه‌السلام هستیم.