پیش‌ازاین صدای پنج انفجار گزارش شد که یکی از آن‌ها در محدوده کیلومتر 3 جاده کربلا و نجف بود که دود آن در فضای منطقه دیده شد.

منابع عراقی می‌گویند، این انفجارها در منطقه حرم و مرکز شهر نبوده است؛ درعین‌حال میلیون‌ها زائر اربعین باوجود شنیدن صدای انفجارها، خیابان‌ها را ترک نکرده و ندای لبیک یا حسین سر دادند.

منابع امنیتی در کربلا اعلام کرده‌اند که شماری از این انفجارها با خودروهای بمب‌گذاری‌شده در محدوده منطقه شرقی شهر کربلا موسوم به دروازه 'طویریج' رخ‌داده است.

بعد از وقوع این انفجارها، صدای آژیر آمبولانس‌هایی شنیده شد که از دروازه نجف وارد کربلا شدند. نیروهای امنیتی تدابیر سخت‌گیرانه‌تری را به اجرا گذاشته‌اند. هنوز تعداد دقیق کشته و مجروحان این حملات تروریستی مشخص نیست.

ارتباطات تلفنی نیز که در یک هفته اخیر در کربلا وضعیت مناسبی نداشت، از شامگاه پنجشنبه و به دنبال انفجارها مختل شده و به‌سختی برقرار می‌شود.

برخی منابع صبح پنجشنبه از تهدید داعش علیه مراسم اربعین خبر داده بودند، به‌طوری‌که یکی از مسئولان عتبه حسینی برخی سخت‌گیری‌ها در خصوص خبرنگاران را دلیل این امر دانسته بود.

شبکه المیادین نیز در خبری فوری گزارش داد که صدای یک انفجار از منطقه 'الحزام الاخضر' در غرب کربلا شنیده شد.

یک منبع امنیتی نیز به پایگاه 'المدی پرس' عراق گفت که صدای انفجارهایی از شهر کربلا که انتظار می‌رود به خاطر اصابت خمپاره به حاشیه این شهر باشد، شنیده شد.

به گزارش ایرنا، منابع عراقی اعلام کرده‌اند که تعداد زائران ورودی به کربلا در 10 روز گذشته بیش از 17 میلیون نفر بوده است و برای دو سه روز اخیر نیز تخمین زده شده حدود پنج میلیون زائر به کربلا وارد شوند.

شامگاه پنجشنبه همچنان سیل زائرانی که خود را برای مراسم اربعین به کربلا می‌رسانند از سه محور بغداد - نجف و حله جریان دارد.