به گزارش «سایت تخصصی امام حسین علیه السلام»  به نقل از شیعه آنلاین، "آمال الدین الهر" استاندار کربلای معلی طی اظهاراتی خواستار لغو ویزای عراق برای زائران شد.

وی در اظهارات خود خطاب به وزارت گردشگری و همچنین وزارت خارجه عراق توصیه کرد که هر چه سریع تر گام های مورد نیاز برای لغو روادید زائران ایرانی را بردارند.

استانداران کربلا در ادامه گفت: چند ماه است که شهر کربلا و دیگر شهرهای زیارتی عراق به شدت با رکود اقتصادی مواجه شده اند زیرا به دلیل پایین رفتن ارزش واحد پول جمهوری اسلامی ایران، قدرت خرید و حتی قدرت سفر زائران ایرانی به عراق کم شده از همین رو این مسأله به طور مستقیم بر اقتصاد عراق و به ویژه شهرهای زیارتی تأثیر بسیار زیادی گذاشته و آمار بیکاری چندین برابر از سال های گذشته شده است.

"آمال الدین الهر" افزود: از همین رو این دو وزارتخانه باید هر چه سریع تر دست به کار شوند تا با لغو روادید زائران ایرانی، آنان را برای سفر به عراق ترغیب کنند.

استاندار کربلا تصریح کرد: در آخرین بررسی های انجام شده توسط استانداری کربلا، مشخص شد که حدود 300 هتل از مجموع 400 هتل شهر کربلا در حال حاضر خالی از مسافر هستند. این یک نمونه از تأثیرات منفی عدم آمدن ایرانی ها به عراق است.

وی در پایان گفت: در حال حاضر هر زائر ایرانی برای وارد شدن به عراق، باید بیش از 40 دلار بابت ویزا و مقداری نیز بابت دیگر هزینه ها پرداخت کند که بهتر است این مبلغ صفر شود.