حجت‌الاسلام سیدعمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق روز گذشته با حضور در میان زائران پیاده اربعین سالار شهیدان، حضرت امام حسین (ع) در استان میسان که به سوی کربلای معلی در حرکت بودند حضور یافت.

سیدعمار حکیم از روند خدمات رسانی و حضور نیروهای امنیتی در مسیر میسان به کربلا بازدید کرد و خود نیز در خدمت‌رسانی به زائران شریک شد.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق تأکید کرد که ملت عراق بر ظالمان پیروز خواهد شد چنان‌که امام حسین (ع) بر ظالمان پیروز شد و ملت عراق میهنی بر پایه عدالت خواهد ساخت و در این مسیر از امام حسین (ع) درس خواهد گرفت.

حکیم با تاکید بر اینکه راه امام حسین (ع)، راه عزت، افتخار و راه پدران و مادران ماست گفت: این افتخاری برای من است که که در پیاده روی مردم میسان به کربلا شرکت می‌کنم.

وی گفت: راه امام حسین (ع) با وجود سکوت رسانه‌های مختلف برای پوشش مراسم زیارت اربعین هیچ‌گاه خاموش شدنی نیست.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با بیان اینکه مردم عراق برای ساخت کشور بر اساس عدالت همانطوری‎که امام حسین (ع) بر ظالمان چیره شد، بر مشکلات چیره خواهند شد، افزود: ما با شهروندان و راه امام حسین (ع) باقی خواهیم ماند.

وی در آخر اظهار داشت: همانطور که امام حسین (ع) بر ستمگران زمان خود غلبه کرد، ملت عراق هم با تاسی به ایشان برای ایجاد میهنی آباد و بر اساس عدالت تلاش می‌کنند و بر مشکلات پیروز می‌شوند.

بر اساس آمارهای ارائه شده امسال پیش بینی حضور ۱۸تا ۱۹ میلیون نفر زائر در روز اربعین در کشور عراق شده است.