«علی اکبر پورفتح الله» مدیر عامل سازمان انتقال خون کشورمان در دیدار با رئیس سازمان حج و زیارت پیرامون پیاده سازی طرح دریافت خون از زائران اباعبدالله (ع) تحت عنوان طرح «نذر خون» در ایام اربعین به تأسی از فرهنگ عاشورایی خبر داد.

بر اساس این گزارش در این دیدار که با حضور مسئولان ارشد سازمان انتقال خون صورت گرفت، دکتر پورفتح الله شرحی از فعالیت های سازمان انتقال خون و برنامه های آموزشی آن سازمان و بهره گیری از مناسبت های مذهبی و هدفدار در جهت ترویج فرهنگ اهدای خون سخن گفت.

مدیر عامل سازمان انتقال خون کشورمان اجرای طرح نذر خون در تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) در سال جاری را موفق و تأثیر گذار توصیف کرد و اظهار داشت: این طرح در ایام اربعین قابل توسعه و تداوم خواهد بود.

وی اضافه کرد: همکاری های بین المللی و منطقه ای با کشورهای متعدد در زمینه اهدای خون از جمله برنامه های جاری این سازمان است.

مهندس اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در این دیدار گفت: امسال عزم ملی برای اعزام زائران عتبات در اربعین در میان مردم و دستگاه های کشور بمنظور تسهیل روند اعزام زائران به عتبات و شرکت در همایش عظیم اربعین در کربلای معلی که نماد اقتدار تشیع و بزرگترین مانور و همایش شیعی در جهان است، بوجود آمده است.

وی حرکت سازمان انتقال خون در جهت ترویج و تثبیت فرهنگ اهدای خون در قالب طرح نذر خون با استعانت از مراسم اربعین حسینی (ع) را در راستای فرهنگ ایثار خون اهل بیت (ع) و پیروان آن بزرگواران توصیف کرد و اظهار داشت: این اقدام می تواند علاوه بر جنبه نمادین آن بخش قابل توجهی از نیازهای هموطنان را پوشش دهد.

رئیس سازمان حج و زیارت بیان کرد: اهدای خون مایه رسیدن به آرامش فکری و تقویت روحیه اهدا کنندگان شده و دارای تأثیرات مثبت اجتماعی ، انسانی و نوعدوستی در میان مردم بویژه زائران خواهد بود لذا سازمان حج و زیارت با تمام توان در توسعه و نهادینه کردن فرهنگ نذر خون در میان زائران همکاری خواهد کرد.

در این جلسه مقرر شد سازمان انتقال خون کشورمان پایگاه های اهدای خون در مرزهای زمینی عتبات بخصوص در هنگام بازگشت زائران اعزامی اربعین دایر نماید و فرهنگ اهدای خون را با  تأسی از حماسه عاشورا در کربلای معلی احیا و بازسازی کرده تا از این رهگذر اهدا کنندگان خون فعال شناسایی و ترغیب شوند.