نیروهای امنیتی عراق روز یکشنبه موفق شدند مناطق «السعدیه» و «جلولاء» واقع در استان دیاله را از دست تروریست‌های داعش آزاد کنند.

«هادی العامری» دبیر کل سازمان بدر عراق گفت: نیروهای امنیتی با پشتیبانی گردان‌های مردمی موفق شدند مناطق «السعدیه» و «جلولاء» در استان دیاله را به‌طور کامل از کنترل تروریست‌های داعش خارج کنند.

وی همچنین تأکید کرد که نیروهای امنیتی تمامی بمب‌های کار گذاشته در این مناطق را شناسایی و خنثی کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی عراق با حمایت‌های مردمی بامداد امروز موفق شدند از سه محور وارد منطقه السعدیه واقع در شمال شرق بعقوبه شوند و ضربات مهلکی را به تروریست‌های داعش وارد کنند.

همچنین «ابراهیم باجلان» معاون استانداری دیاله از آزادی ۹۰ درصدی مرکز ناحیه جلولاء واقع در شمال شرق بعقوبه از دست تروریست‌ها خبر داد و گفت که ارتش موفق شده بخش‌های وسیعی از مناطق اطراف منطقه جلولا را به محاصره کامل خود درآورد.

نیروهای پیشمرگه به ۳ محله در ناحیه جلولاء در شمال شرقی بعقوبه حمله کرده و با داعش وارد جنگ خیابانی شدیدی شده‌اند.

یک منبع امنیتی در استان دیالی تأکید کرد که نیروهای پیشمرگه با پشتیبانی نیروی هوایی به محله‌های الوحده، التجنید و الجماهیر در ناحیه جلولاء (در ۷۰ کیلومتری شمال شرقی بعقوبه) حمله کردند.

شبکه عراقی سومریه نیوز به نقل از این منبع خاطرنشان کرد: پیشمرگه در این محله‌ها وارد جنگ خیابانی شدیدی با داعش شده است و تروریست‌ها برای جلوگیری از پیشروی نیروهای پیشمرگه در ساختمان‌های بلند سنگر گرفته‌اند.

وی با اشاره به هلاکت ۵ تک‌تیرانداز داعشی در درگیری‌ها، از آغاز به کارگروه‌های مهندسی برای خنثی‌سازی مین‌ها از مسیرهای اصلی منطقه خبر داد.

در این درگیری‌ها ده‌ها تروریست به هلاکت رسیدند و تجهیزات نظامی آن‌ها منهدم شد.

این حوادث در حالی رخ داده است که نیروهای امنیتی عراق همچنان به اقداماتشان برای پاک‌سازی مناطق مختلف از وجود تروریست‌های داعش ادامه می‌دهند و به پیشرفت‌هایی نیز دست‌یافته‌اند.