به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، منابع امنیتی عراق با اعلام این خبر گفتند که بالگردهای ارتش پخش اعلامیه و بروشور بر فراز شهر موصل، اصلی‌ترین پایگاه داعش در عراق را آغاز کرده و به مردم اطلاع داده‌اند که برای حمله ارتش به شهر آماده باشند.

بنابراین گزارش، داعش نیز در حال حفر خندقی بزرگ و عمیق در مرزهای شمال شرقی و جنوبی شهر موصل است که با جبهه‌های نبرد با پیشمرگ‌های کرد هم‌مرز است و خود را برای رویارویی با نیروهای ارتش و پیشمرگ‌ها آماده می‌کند.

براساس این گزارش در اقدامی پیشدستانه نیروهای داعش شب گذشته به بلندی‌های بعشیق در نزدیکی موصل حمله و تلاش کردند که این ارتفاعات استراتژیک را از کنترل نیروهای پیشمرگ خارج کند که تلاش آن‌ها ناموفق بود.

بلندی‌های بعشیق در فاصله 12 کیلومتری مرکز موصل قرار دارد و مشرف به این شهر است که به نیروهای پیشمرگ اجازه می‌دهد تا از فراز آن مناطق مختلف موصل را زیر آتش بگیرند.

حمله داعش به بلندی‌های بعشیق با مقاومت کردها و نیز عملیات هوایی ائتلاف ناکام ماند و طی آن چند خودروی نظامی داعش منهدم و ده‌ها تروریست کشته شدند.

شهر موصل با نزدیک به دو میلیون جمعیت مهم‌ترین پایگاه داعش در عراق و حتی سوریه محسوب می‌شود و درواقع می‌توان آن را مرکز امارت داعش در عراق نامید.