به گزارش رسانه‌های پاکستان، 'چودری نثار علی' خان گفت: هیچ گزارش رسمی مبنی بر حضور عوامل داعش در پاکستان دریافت نشده است و گزارش‌های نهادهای امنیتی، نظامی و غیرنظامی پاکستان حاکی از آن است که داعش جایی در پاکستان ندارد.

نثار علی‌خان گفت: برخی عوامل گروه‌ها و گروهک‌های شبه‌نظامی و تروریستی در پاکستان با استفاده از عنوان گروه تروریستی داعش قصد دارند در کشور رعب و وحشت ایجاد کنند و صرفاً چند مورد دیوارنویسی و یا نصب پوسترهای تبلیغاتی داعش در برخی شهرهای پاکستان نمی‌تواند دلیل بر حضور این گروه تروریستی در این کشور باشد.

وی تأکید کرد: دولت، دستگاه‌های اطلاعاتی، نیروهای امنیتی و پلیس اوضاع کشور را به‌دقت زیر نظر دارند و اجازه نخواهند داد داعشی ها در پاکستان فعال شوند.

اخیراً نیز 'طارق فاطمی' دستیار ویژه نخست‌وزیر پاکستان در امور سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا تأکید کرد که داعش در پاکستان حضور ندارد و پاکستان اجازه نخواهد داد گروه تروریستی جدیدی در این کشور فعال شود.

اما 'عاصم باجوا' سخنگوی ارتش پاکستان چند روز پیش در گفت‌وگو با بخش اردوی شبکه 'بی‌بی‌سی' گفت که ممکن است شماری از عوامل گروه تروریستی داعش در پاکستان حضور داشته باشند اما این موضوع جای نگرانی جدی نیست.

طی حدود یک ماه و نیم اخیر، این دومین بار است که یک مقام رسمی پاکستان احتمال حضور داعش در این کشور را رد نمی‌کند هرچند بیشتر مقامات رسمی دولت این کشور مدعی هستند داعشی ها در کشورشان حضور ندارند.

نیمه دوم مهرماه گذشته نیز 'عبدالمالک بلوچ' سروزیر ایالت بلوچستان پاکستان که عالی‌ترین مقام دولتی در این ایالت محسوب می‌شود، گفته بود که نمی‌توان احتمال حضور عناصر گروه تروریستی داعش را در این ایالت جنوب غربی پاکستان رد کرد.

طی هفته‌های اخیر تقریباً هر روز رسانه‌های مختلف پاکستان مطلبی درباره تلاش برای نفوذ گروه تروریستی داعش یا حضور آن در این کشور نوشته‌اند.

در روزها و هفته‌های گذشته خبرهایی درباره دیوارنویسی، نصب پوستر و توزیع کتابچه‌های تبلیغاتی گروه تروریستی داعش در شهرهای مولتان، لاهور و تکسیلا در ایالت پنجاب، کراچی مرکز ایالت سند و شهرهای بنو و پیشاور در ایالت خیبرپختونخوا در رسانه‌های پاکستان منتشر شده است.