اکنون و همزمان با ورود پرچم اصلی گنبد مطهر به شهر اصفهان که در قالب برنامه های هفته فرهنگی راه بهشت به اصفهان آورده شده است، شور و اشتیاقی وصف ناپذیر در چهره این مردم مومن و دوستدار اهل بیت علیهم السلام مشاهده می گردد. 
پرچم مطهر عباسی در طول چند روز حضور در اصفهان، به هیاتهای مذهبی، بیمارستانها، حسینیه ها، حوزه‌های علمیه و ... برده و در پایان این مسیر روز گذشته به مردم اصفهان اهدا و در میدان خواجو به اهتزاز درآمد. 
همزمان با برافراشته شدن پرچم مطهر عباسی در اصفهان، مردم اصفهان به استقبال مراسم عزاداری اربعین حسینی رفتند. 
در مراسم برافراشتن پرچم مطهر که با حضور هزاران نفر از مردم اصفهان همراه بود، آقای سید عدنان الموسوی عضو هیات امنای حرم مطهر عباسی در سخنانی کوتاه این افتخار بزرگ را به مردم اصفهان تبریک گفت و افزود: پرچم گنبد مطهر به شما مردم مومن و محب اهل بیت علیهم السلام اهدا می گردد و این هدیه نتیجه عمق محب شما به خاندان عصمت و طهارت است. وی در سخنان خود افزود: پرچم عباس علیه السلام هیچگاه بر زمین نیفتاد بلکه این زمین بود که به بالا آمد و پرچمش را در بر گرفت و امیدواریم به برکت وجود این پرچم در اصفهان، برکت برای مردم نازل گردیده و این پرچم بدست صاحب اصلیش حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه برسد. 
در این مراسم آقای نیلی پور به نمایندگی از شهرداری اصفهان پرچم را از دست آقای عدنان الموسوی دریافت نمود. ایشان در سخنانی کوتاه از تولیت آستان مقدس عباسی برای تقدیم این هدیه ارزشمند به مردم اصفهان تقدیر و تشکر نمود. 
در پایان، پرچم مطهر پس از انجام تشریفات نظامی و نواختن مارش نظامی از سوی گروه موزیک ارتش مستقر در اصفهان برافراشته شد. 
یادآور میگردد این مراسم توسط آستان مقدس عباسی و با همکاری شهرداری اصفهان در میدان خواجو برگزار گردید.