به گزارش «سایت تخصصی امام حسین علیه السلام» به نقل از ارم نیوز، رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: از چندی پیش به دنبال آن بودیم تا با امضای تفاهم‌نامه‌ای ورود اتوبوس‌های زائران ایرانی به کشور عراق را ممکن سازیم که این امر پس از جلسات متعدد، محقق شد.

وی با بیان این‌که در حال حاضر ورود اتوبوس‌های ایرانی به کشور عراق بلامانع است، خاطرنشان کرد: در این زمینه سازمان حج و زیارت باید همکاری‌های لازم را انجام دهد.

به گفته افندی‌زاده، از آن جا که اتوبوس‌هایی که وارد کشور عراق می‌شوند، حامل زائران عتبات عالیات هستند باید به طور مستقیم زیر نظر سازمان حج و زیارت اقدام کنند و در این زمینه نیازمند هماهنگی‌های لازم از سوی سازمان حج و زیارت با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: سازمان حج و زیارت باید در مورد ورود اتوبوس‌های زائران ایرانی به خاک عراق هماهنگی‌های لازم را انجام دهد تا از نظر قانونی مشکلی به وجود نیاید.

وی افزود: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به عنوان متولی حمل و نقل جاده‌ای تنها موظف است در صورت بروز مشکل برای تردد اتوبوس‌های ایرانی در عراق و در مرز ایران، موانع را برطرف کند و عبور و مرور را تسهیل ساخته و بر آن نظارت داشته باشد.