خطرناک‌ترین گروه تروریستی مصر که هفته گذشته با گروه تکفیری داعش بیعت کرده روز گذشته نخستین پیام ویدئویی خود را از زمان اعلام همبستگی با داعش منتشر کرد که در آن نشان داده می‌شود این گروه دریکی از مرگبارترین حملات علیه نیروهای امنیتی مصر طی چند سال اخیر دست داشته است.

در این ویدئو گروه تکفیری انصار بیت‌المقدس با اعلام تغییر نام خود به ولایت سیناء مردی نشان داده می‌شود که در حال تهدید کردن طرفداران «عبدالفتاح السیسی» است. در زیرنویس این ویدئو پیامی نوشته‌شده مبنی بر اینکه این مرد یک بمب‌گذاری انتحاری است که به پایگاه نظامی کرم القوادیس حمله کرده است.

این مرد در این ویدئوی ۳۰ دقیقه‌ای می‌گوید: این جنگجویان شمشیرهایی هستند که دستان شمارا قطع می‌کنند.

به نظر می‌رسد این ویدئو پیامی برای نیروهای مسلح مصر است. ماه گذشته نیز ویدئویی از طریق یوتیوب منتشر شد که ظاهراً نشان می‌داد ستیزه جویان در حال سربریدن سه مصری متهم به جاسوسی برای دستگاه اطلاعاتی اسرائیل هستند.

مردی که در این ویدئو منتشرشده نشان داده می‌شود می‌گوید: این گروه اجازه نخواهد داد سیسی از مجازات حملات علیه مسلمانان در امان بماند. این ژنرال سابق ارتش از حد و حدود خود فراتر رفته است.

در حمله انتحاری در پایگاه نظامی کرم القوادیس در شمال سینا و تیراندازی‌های پس‌ازآنکه ۲۴ اکتبر رخ داد بیش از ۳۰ نیروی امنیتی کشته شدند.

در این ویدئو همچنین تصاویری از انفجاری شدید در این منطقه بیابانی نشان داده می‌شود. افراد مسلح نیز نشان داده می‌شوند که وارد منطقه‌ای پر از جسد می‌شوند و برخی از اجساد نیز لباس نظامی به تن دارند. در تصویر دیگر جنگجویان نشان داده می‌شوند که در حال بالا رفتن از یک دستگاه تانک و نصب پرچم سیاه داعش بر روی آن هستند.

گروه تکفیری ولایت سیناء (انصار بیت‌المقدس) هفته گذشته با داعش سوگند وفاداری خورد.

عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر ابراز نگرانی کرده است اقدامات این گروه تروریستی در سیناء می‌تواند باعث بی‌ثباتی در پرجمعیت‌ترین کشور عربی جهان شود و کشورهای همسایه را نیز به خطر اندازد.

مصر از حملات ماه گذشته در شبه‌جزیره سیناء حملات هوایی خود را افزایش داده و یک منطقه حائل امنیتی در مرز این کشور با نوار غزه ایجاد کرده است.