در جریان حمله ارتش سوریه بیش از 50 تن از عوامل گروه تروریستی تکفیری النصره ازجمله 7 سرکرده میدانی آن زخمی و کشته شدند.
سه گروهک لواء قصیر، گردان‌های مستقل الفاروق و صقور الفتح در فوریه (بهمن‌ماه سال گذشته) و با همکاری برخی گروه‌های دیگر مانند «فجر الاسلام» به سرکردگی «عماد جمعه» (که پیش از دیگران و در خردادماه بیعت خود را با بغدادی اعلام کرده بود) اقدام به تشکیل «شورای نظامی انقلاب در قصیر و حومه» می‌کنند که سرکردگی آن را در آن زمان، سرهنگ «یحیی الواو» ملقب به «ابوالفداء» عهده‌دار شده بود.
روزنامه السفیر تأکید کرد که این گروهک‌ها پس از فرار از شهر قصیر سوریه و استقرار در منطقه القلمون در حاشیه قرارگرفته و با کمبود بودجه و امکانات مواجه شدند و به‌ناچار دست به فعالیت‌هایی همچون قاچاق و فروش کالاهای ممنوعه زدند، لذا بعید نیست که اعلام بیعت یک‌جانبه آن‌ها با البغدادی با امید موافقت وی و درنتیجه تأمین بودجه و کمک‌رسانی از سوی داعش درم قابل دریافت خدمات از آن‌ها صورت گرفته باشد.
گزارش‌های رسانه‌ها از کشته و زخمی شدن برخی از عناصر و سرکرده‌های این گروهک‌ها در حمله ارتش سوریه به تجمعات نیروهای مسلح در حومه شهرک‌های فلیطا و وادی عجرم از توابع القلمون سوریه حکایت دارد.
منابع لبنانی کشته شدن 30 تروریست و زخمی شدن 20 نفر از اعضای گروهک تروریستی تکفیری جبهه النصره را که برخی از آنان جزو سرکردگان آن می‌باشند، در جریان حمله سنگین ارتش سوریه در منطقه القلمون در مرزهای سوریه و لبنان تأیید کرده‌اند.
شبکه المنار به نقل از منابع ویژه اعلام کرد: ارتش سوریه با استفاده از جنگنده‌ها، موشک و توپخانه و همکاری هم‌پیمانان آن به یکی از محل‌های تجمع عناصر مسلح جبهه النصره در بلندی‌های فلیطا و وادی عجرم در القلمون در استان ریف دمشق حمله کرد.
سرکردگان جبهه النصره برای شرکت در جلسه‌ای در این منطقه حاضرشده بودند تا طرح یک حمله بزرگ به برخی روستاهای القلمون را طراحی کنند.
المنار تأکید کرد: یکی از این عناصر، «ابومالک التلی» سرکرده جبهه النصره در منطقه القلمون سوریه است که چندی پیش تعدادی از نیروهای ارتش لبنان را در منطقه عرسال لبنان ربود.
وی همچنین مأمور مذاکره با میانجی قطری به‌منظور مبادله نظامیان ربوده‌شده لبنانی با برخی تروریست‌های موجود در زندان‌های لبنان است.
سایت خبری «العهد» وابسته به حزب‌الله نیز گزارش داد: در جریان حمله ارتش سوریه ابومالک التلی به‌شدت مجروح شده است و عناصر دیگری همچون «ابوطلال محمد» سرکرده «لواء فجر الاسلام»، «ابوفاطمه» سرکرده «'لواء صقور محمدیه» و نیز «کرم آمون» سرکرده جبهه النصره در فلیطا و معاون وی «صفوان عوده «به همراه یکی دیگر از سرکردگان میدانی به نام «ابوعلی آمون» جزو زخمی شدگان هستند.
روزنامه ابنانی «الاخبار» در شماره روز پنجشنبه گزارش داد که ارتش سوریه با حمله به گروه‌های مسلحی که در دو طرف مرزهای لبنان و سوریه جابجا می‌شدند، خسارت‌های زیادی به آن‌ها وارد کرده است.
این روزنامه افزود: ارتش سوریه مکان تشکیل جلسه عناصر مسلح را مورد هدف قرارداد، این جلسه به‌منظور بررسی حمله‌ای وسیع به روستاهای حومه القلمون پیش از فرارسیدن فصل سرما تشکیل‌شده بود.
برخی منابع معارضان سوری، خبر هدف قرار گرفتن ابومالک التلی را تکذیب کرده و ادعا کرده‌اند که سرکرده جبهه النصره در زمان بمباران، در مکان یادشده حضورداشته لکن آسیبی به وی وارد نشده است.
نکته قابل‌توجه این‌که یکی از پایگاه‌های وابسته به گروهک‌های وابسته به جبهه النصره در پایگاه اجتماعی تویتر، مدعی شد، ارتش سوریه و لبنان همزمان محل تجمع این گروه تروریستی تکفیری را که محل نگه‌داری نظامیان ربوده‌شده لبنانی است، گلوله‌باران کرده‌اند.
فرماندهی ارتش لبنان، این ادعا را تکذیب و اعلام کرد که توپخانه ارتش لبنان در روز پنجشنبه به‌سوی هیچ هدفی شلیک نکرده است.
اکنون نگرانی‌هایی وجود دارد که گروه‌های تروریستی تکفیری برای انتقام دست به اقداماتی علیه نظامیان لبنانی بزنند.