دکتر طاهر درودی افزود: با توجه به اینکه جمعیت هلال احمر از سال ۸۲ به زائرین عتبات عالیات ارائه خدمات می‌کند و هم اکنون سالانه حدود۶۰۰ نفر کادر بهداشتی و درمانی جهت این امر عازم عراق می‌شوند و از آنجا که در هر مجموعه درمانی پروتوکل‌ها و قوانین مشخصی برای ارائه خدمات وجود دارد، لزوم تشکیل این کارگروه احساس می‌شد.
وی در خصوص ترکیب و و ظایف این کارگروه نیز گفت: ترکیب این کارگروه عبارت است از یک متخصص جراحی، یک متخصص قلب، یک متخصص داخلی، یک متخصص مغز و اعصاب، سه نفر پزشک عمومی و.... همچنین این کارگروه وظیفه دارد تمامی قوانین و مقررات جهانی پزشکی را با شرایط و مختصات کشورهای هدف تنظیم و به گروههای اعزامی ابلاغ نماید.
درودی همچنین یکی از وظایف مهم این کارگروه را تعیین فارماکوپهٔ دارویی عتبات عالیات به ویژه در مناسبت‌های ویژه دانست و گفت: از آنجا که در تیم‌های ویژهٔ اعزامی پزشکان مختلفی با تخصص‌های مختلف و سلایق متعدد پزشکی اعزام می‌شوند و با عنایت به ارسال سخت و دشوار انواع دارو و تجهیزات پزشکی به عراق طبیعی است می‌بایستی فارماکوپه و پروتوکل‌های مشخصی برای این دسته از پزشکان داشت و در آنجا وحدت رویه‌ای ایجاد نمود.
مشاور رییس مرکز پزشکی حج و زیارت در انت‌ها یادآور شد: هدف از تمامی این برنامه‌ها و سیاست گزاری‌ها که حاصل ساعت‌ها کار و جلسات متعدد با کادر درمانی مجرب و متعهد کشور بوده، صرفا ارائه بالا‌ترین کیفیت خدمات به زائرین حرمین شریفین در عراق می‌باشد.