به گزارش «سایت تخصصی امام حسین علیه السلام» به نقل از الکفیل (سایت رسمی حرم حضرت عباس علیه السلام)، دارالقرآن حرم مطهر حضرت عباس علیه السلام وابسته به بخش فرهنگى حرم، دوره قرآنى «الکفیل» با موضوع «آموزش تخصصى احکام تلاوت و تجوید» را آغاز کرد.

این دوره با تأسى به کلام رسول رحمت (بهترین شما کسى است که قرآن را بیاموزد و به دیگران آموزش دهد) و با هدف تقویت ریشه های قرآنی و فرهنگ سازی تلاوت قرآن کریم در جامعه آغاز شده است.

مدیر دار القرآن، شیخ محمد سلامی در گفتگو با خبرنگار شبکه الکفیل گفت: این دوره آموزشی برای ارتقای سطح قاریان قرآن و آموزش تخصصی احکام تجوید و تلاوت قرآن کریم تشکیل شده است و یکی از راههای نشر فرهنگ قرآنی در جامعه می باشد.

همچنین افزود: تعداد افراد شرکت کننده در این دوره به 150 قاری از تمام نقاط عراق رسید و پس از امتحانات و پایان دوره به شرکت کنندگان در آن دیپلم جهانی تلاوت و احکام تجوید اهدا خواهد شد. این دیپلم توسط انجمن قاریان قرآن مصر مورد تایید قرار خواهد گرفت.

این دوره زیر نظر قاری و داور بین المللی استاد رافع العامری در صحن مطهر حضرت عباس علیه السلام در طول یک سال و به مدت دو ساعت در روزهای پنج شنبه هر هفته برگزار می شود.

شیخ السلامی ادامه داد: برای بهره مند شدن زائرین از این محفل با شکوه و شرکت افراد بیشتر در این دوره تخصصی، زمان این دوره را روز پنج شنبه و محل برگزاری آن را صحن شریف حرم مطهر حضرت عباس علیه السلام قرار دادیم.

قابل ذکر است دار القرآن حرم مطهر حضرت عباس علیه السلام علاوه بر این دوره شب های انس با قرآن و سایر دوره های آموزش قرآن را برگزار می کند؛ همچنین از استعدادهای درخشان قرآنی در سنین مختلف کودکان و نوجوانان و جوانان حمایت کرده و تمام تسهیلات لازم را برای آنها مهیا می سازد. و ارتباط تنگاتنگی با سایر مؤسسات قرآنی کشور داشته و دوره های آموزش معلم قرآنی را نیز بر عهده دارد.