نرم‌افزارهای محرم، زمینه را برای انجام اعمال عبادی ماه محرم، به‌جای آوردن نمازها و اعمال خاص، خواندن زیارتنامه‌ها و ادعیه به زبان‌های مختلف و زمان‌بندی کردن اعمال عبادی برای نسل جوان هند فراهم آورده است.
این نرم‌افزارها که به‌صورت رایگان در اختیار جوانان قرار دارند، به‌راحتی بر سیستم‌های عامل اندروید و آی‌اواس قابل نصب و استفاده هستند.
یکی از مسلمان هندی می‌گوید: بزرگترین ویژگی این نرم‌افزارها، قابلیت تغییر زبان آن‌ها است. درحالی‌که بسیاری از نسل جوان امروز زبان اردو و عربی را به‌خوبی نمی‌دانند، انجام اعمال عبادی به‌وسیله این نرم‌افزارها برای آنان راحت‌تر شده است.
در برخی از این نرم‌افزارها، روایت واقعه کربلا به‌صورت روز به روز تا عصر عاشورا ارائه شده و دعاها و نوحه‌سرایی‌ها نیز گنجانده شده است.
مریم فاطمه، جوان مسلمان هندی که در یک بانک خصوصی کار می‌کند، می‌گوید: افراد امروز مشغله‌های زیادی دارند. وجود این نرم‌افزارهای مذهبی می‌تواند تعادل خوبی میان کار و وظایف دینی به وجود آورد. از زمانیکه من یکی از این نرم‌افزارها را نصب کرده‌ام، به‌صورت منظم به دعاها و زیارت‌های مربوط به ایام محرم گوش می‌دهم و اعمال آن را انجام می‌دهم.
مولانا سیف عباس، روحانی شیعه هند می‌گوید: فناوری به انسان کمک کرده تا به اهداف معنوی خود راحت‌تر دست یابد. زمانی بود که مردم به دلیل کار و مشغله نمی‌توانستند برای انجام اعمال یا اقامه نمازهای خود برنامه‌ریزی مناسب داشته باشند، اما اکنون این گونه نیست.
اشرف عثمانی، رئیس دارالعلوم دیویند می‌گوید: استفاده صحیح از فناوری فواید بسیار خوبی دارد. استفاده از فناوری برای ترویج آموزه‌های حقیقی اسلام باید ترغیب شود. ما باید خود را به نیازهای زمانه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم، وفق دهیم.