ابوبکر البغدادی سرکرده گروهک تروریستی داعش به عناصر خود در لبنان، و کوبانی (عین العرب) نامه فرستاده و از آنها خواسته است که از این مناطق عقب‌نشینی کنند.

روزنامه رأی الیوم به نقل از منابع الرقه گزارش داد، البغدادی سرکرده گروهک تکفیری داعش نامه‌ای به عناصر خود در لبنان فرستاده و فحوای این نامه، سرزنش شدیداللحنی خطاب به هسته‌های این گروهک در لبنان است؛ چرا که هسته‌های داعش در لبنان بسیار زود با ارتش لبنان درگیر شده اند.

به گزارش این روزنامه، سرکرده گروهک داعش از بر ملا شدن شمار تروریست‌های این گروهک و میزان گسترش آنها در لبنان بسیار ناراحت است، این در حالی است که گروهک تروریستی داعش در حال حاضر به آمادگی و بالا بردن توانایی خود نیاز دارد تا درگیری.

بنا بر این گزارش، در نامه بغدادی آمده است که هسته‌های گروهک تکفیری داعش در لبنان و به ویژه «عرسال» و منطقه «البقاع» با واکنش فعالیت می‌کنند؛ به گونه‌ای که ارتش لبنان زمانی که به صورت اتفاقی «عماد احمد جمعه» سرکرده این گروهک را بازداشت کرد، عناصر این گروهک وادار به جنگ با ارتش لبنان شدند؛ درگیری که گروهک تکفیری داعش آمادگی آن را نداشت و این مسئله باعث شد که میزان نفوذ داعش در عرسال و البقاع مشخص شود و تروریست‌ها در موقعیت دشواری قرار گیرند.

رأی الیوم ادامه داد، درباره جنگ کوبانی، منابع الرقه تأکید کردند که همه سرکرده‌های میدانی داعش، نشستی برگزار کردند تا طرح عقب‌نشینی داعش از کوبانی را بررسی کنند.

به گزارش این روزنامه، عناصر داعش نیز طبیعتا این پیشنهاد را در سایه مخالفت برخی از سرکرده‌های خود در رقه در دستور کار خود قرار داده‌اند. این در حالی است که سرکرده‌های داعش در عراق این مسئله را به گروه موسوم به مجلس شورایی وانهاده‌اند که برای این مسئله پدید آمد.