همزمان با نزدیک شدن ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، قسمت خدمات حرم مطهر حضرت عباس (ع) نصب پرچم‌های عزا در سراسر این حرم مطهر را آغاز نموده است.

قسمت مذکور همچنین در این راستا اقدام به فراهم نمودن امکانات و نیازمندی‌های لازم برای برگزاری مناسب و موفق این مراسم نموده است.

«سید محمدهادی محمدعلی» معاون قسمت خدمات حرم مطهر از فعالیت شبانه روزی پرسنل این واحد برای استقبال از ماه محرم خبر داد و گفت: پرسنل خدمات حرم مطهر با همکاری پرسنل واحد هدایا و نذورات اقدام به نصب پرچم‌های سیاه در سراسر حرم مطهر نموده است.

 وی به روشن نمودن چراغهای قرمز در رواق‌های حرم مطهر اشاره نموده و افزود: این واحد با همکاری قسمت‌های مختلف حرم مطهر برای برگزاری مراسم تعویض پرچم گنبد حرم مطهر در شب اول ماه محرم آماده می‌گردد.

محمدعلی هماهنگی ورود هیات‌های مذهبی عزادار در طول ایام دهه اول مرحم را از دیگر وظایف این قسمت برشمرد و یادآور شد: قسمت خدمات با همکاری واحد حراست حرم مطهر روند ورود و خروج هیات‌های عزادار به حرم مطهر را مدیریت می‌نمایند.

لازم به ذکر است شهر مقدس کربلا هر ساله شاهد برپائی چند مراسم بزرگ میلیونی است که در آن میلیون‌ها زائر داخلی و خارجی خود را برای ادای مراسم زیارت به این شهر می‌رسانند.

 آمارهای موجود از حضور زائران خارجی از بیش از ۷۰ کشور جهان حکایت دارند. مراسم زیارت عاشوراء حسینی یکی از این زیارت‌های میلیونی بشمار می‌رود.