هیئتی ۳۵ نفره از مستبصران (کسانی که از سایر ادیان شیعه شده‌اند) کشور نیجریه ضمن تشرف به زیارت حرم مطهر امام حسین (ع) با مسئولین حرم مطهر دیدار و درمورد تشرف شیعیان کشور نیجریه به زیارت عتبات عالیات گفتگو کرد.

در این دیدار مسئول دفتر تولیت آستان قدس حسینی اظهار داشت: برای ایجاد ارتباطات فرهنگی بین شیعیان کشور نیجریه و استان کربلای معلی، تولیت محترم آستان قدس حسینی توجیهات لازم جهت خریداری دو قطعه زمین بزرگ برای ساخت مرکز اسلامی و دارالقرآن الکریم در کشور نیجریه را ارائه نمودند.

مهندس یحیی جلیما مسئول هیئت اظهار داشت: امام حسین(ع) منزلت والایی در بین شیعیان دارد و اکنون شیعیان این کشور که تقریبا ۲۰ میلیون نفر می‌باشند اگر دارای فرزند پسر شوند اسم آن را حسن و یا حسین و اگر خداوند فرزند دختری به آنان بدهد آن را «حسنه و یا حسنیه» می‌نامند.

وی ادامه داد: در بین خانواده‌های شیعه نیجریه اگر نام فرزند آنان (علی، حسن و یا حسین) باشد و از آنان خطایی سر بزند به احترام آن امامان بزرگوار با فرزندانشان برخورد بدی نمی‌کنند.

وی در خاتمه گفت: در ایام اربعین حسینی تعداد عزاداران حسینی خیلی زیاد است زیرا اکثریت برادران اهل سنت نیز در مراسم‌های ویژه ایام اربعین که در کشور نیجریه برگزار می‌گردد شرکت می‌نمایند و عزاداری می‌کنند.