استاندار کربلای معلی اعلام کرد که مسئولان این استان برای پذیرایی از میلیون‌ها زائر در عید غدیر طرح ویژه‌ای را تدارک دیده‌اند.

عقیل طریحی استاندار کربلای معلی در بغداد از آمادگی استانداری کربلا برای پذیرایی از میلیون‌ها زائر در عید غدیر خبر داد و گفت: به‌منظور برنامه‌ریزی هرچه بهتر برای پذیرایی از میهمانان عید غدیر؛ جلسه استانداری و شورای استان برگزار شد و مقرر شد روز دوشنبه همه ادارات دولتی و مدارس در سراسر استان کربلا تعطیل باشد.

وی افزود: اکیپ‌های ویژه‌ای برای پذیرایی از میهمانان تشکیل داده‌ایم که وظیفه آن‌ها کمک به زائران و میهمانان کربلای معلی است؛ که این اکیپ‌ها به‌صورت شبانه‌روزی در سطح شهر در حال تردد هستند.

استاندار کربلا از طرح امنیتی نیروهای پلیس برای تأمین امنیت در داخل و خارج شهر کربلا خبر داد و گفت: طرح امنیتی امسال از هر نظر با اعیاد دیگر متفاوت است؛ امسال از نیروهای پلیس خواسته‌ایم به‌غیر از تأمین امنیت داخل شهر؛ امنیت راه‌های خارجی و راه منتهی به نجف اشرف را نیز کنترل کند.

استاندار کربلا از حضور 20 هزار نیروی امنیتی در طرح امنیت عید غدیر خبر داد و گفت: در طرح امنیتی استان کربلا 20 هزار نیروی ارتش و پلیس در سطح شهر و خارج شهر حضور دارند تا امنیت زائران را به بهترین شکل ممکن تأمین کنند.

درباره شمار زائران حسینی در این روز ، عقیل طریحی پیش‌بینی کرد، ١ میلیون نفر وارد استان کربلا شوند و بیش از ٣ میلیون نفر نیز در نجف اشرف حضور یابند.

استاندار کربلا با اشاره به اینکه از امروز ورود کامیون‌های باری و ماشین‌های سنگین و عبور و مرور از استان الانبار به داخل استان کربلا ممنوع خواهد شد، گفت: به دلیل اوضاع امنیتی بسیار بد استان الانبار از فردا تردد اشخاص و وسایل حمل‌ونقل از داخل استان الانبار به شهر کربلا ممنوع خواهد شد و نیروهای امنیتی از تردد میان این دو استان جلوگیری خواهند کرد.