به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، مسئولان کرد در شهر کوبانی در سوریه این شهر را از تمامی غیرنظامیان تخلیه کرده و آنها را به مناطق دیگر در مرز با ترکیه انتقال داده‌اند.

به گزارش منابع، اعضای داعش کنترل برخی مناطق در جنوب شرق کوبانی را در دست گرفته و شهر مذکور را مورد هدف قرار داده‌اند. اعضای داعش همچنین پرچم‌های خود را بر فراز تپه بینار در شرق کوبانی و بر فراز ساختمان‌هایی در شرق این شهر برافراشته‌اند.

به گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، افراد مسلح داعش عصر دوشنبه کنترل سه منطقه الصناعیه، مقتل الجدیده و کانی عربان در شرق شهر کوبانی را در دست گرفتند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه همچنین گزارش داد که درگیری‌های شدیدی میان کردها و افراد مسلح داعش در خیابان‌های کوبانی رخ داده که موجب فرار هزاران تن از ساکنان این شهر از طریق مرزها به سوی ترکیه شده است.

دیده‌بان حقوق بشر همچنین اعلام کرد که افراد مسلح داعش حدود 100 متر به داخل بخش شرقی شهر کوبانی پیشروی کرده‌اند.

رامی عبدالرحمن، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز اعلام کرد که در حال حاضر جنگ خیابانی در جریان است و جنگ در واقع در بخش شرقی کوبانی ادامه دارد.

از سوی دیگر درگیری‌های شدیدی میان اعضای داعش و یگان‌های حمایت از کردها در شهر کوبانی رخ داده که موجب کشته شدن چندین تن از دو طرف شده است.

پیش از این منابع وابسته به گروه داعش مدعی شده بودند که اعضای این گروه کنترل نیمی از شهر کوبانی را در دست گرفته‌اند.

با اشغال کوبانی گروه داعش کنترل باریکه بلندی در کنار مرز ترکیه را به دست خواهد آورد.

ترکیه هفته پیش قول داد مانع سقوط کوبانی شود و پارلمان این کشور مجوز عملیات نظامی علیه داعش را صادر کرد.

اما به نظر می‌رسد که این کشور اقدامی برای جلوگیری از پیشروی داعش صورت نداده باشد.

خبرنگاران می گویند ترکیه مایل نیست به نیروهای کرد این شهر کمک کند چون آنها متحد پ ک ک هستند که ترکیه آن را یک گروه تروریستی می‌شناسد.

هم‌زمان بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای از تمامی طرف‌ها خواست تا اقدامات فوری را برای حمایت از ساکنان محاصره شده در شهر کوبانی سوریه اتخاذ کنند.

در این بیانیه بان کی مون از حملات مداوم داعش به شهر کوبانی که موجب آواره شدن غیرنظامیان و رفتن آنها به ترکیه و کشته و زخمی شدن ده‌ها تن شده است، ابراز نگرانی کرد.

هم‌چنین مسئولان کرد در هلند اعلام کردند که ده‌ها کرد به ساختمان پارلمان ملی در لاهه جهت محکوم کردن اقدامات گروه داعش حمله کردند. از سوی دیگر ده‌ها کرد در فرودگاهی در نزدیکی پاریس در همبستگی با ساکنان شهر کوبانی دست به تظاهرات زده و خواهان کمک‌رسانی بشردوستانه و نظامی به نیروهای کرد در کوبانی شدند.