«پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام»، وی با یادآوری اینکه مرز زمینی شلمچه در اعزام‌ها قرار نگرفته است، توضیح داد: با موافقت مسئولان مربوطه مجوز سفرهای زمینی عتبات عالیات صادر شد و در حال حاضر آمار رشد 150 درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت، وضعیت اعزام زائران ایرانی به عتبات را مناسب ارزیابی کرد و اظهار داشت: در حال حاضر افزون بر اعزام‌های زمینی، اعزام زائران از طریق مرزهای هوایی نیز صورت می‌گیرد.

وی همچنین از راه‌اندازی ایستگاه سیار سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در کربلا و نجف اشرف خبر داد و افزود: با توجه به افزایش آمار اعزام زائران به عتبات عالیات و مناسبت‌های پیش رو همچون عرفه، عیدقربان و عیدغدیر به همین منظور ستاد سیار با حضور مسئولان ایرانی در عتبات راه‌اندازی شد.

نظافتی، ارائه خدمات بهتر و روان‌سازی حضور زائران ایرانی در شهرهای زیارتی عراق را مهم‌ترین هدف راه‌اندازی ستاد سیار سازمان حج عنوان کرد و از زائران ایرانی خواست با توجه به حضور گسترده مردم در عراق حتما به توصیه‌های مدیران و روحانیان کاروان‌ها توجه و آن را عملی کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه حضور زائران در مناسبت‌های ویژه بسیار افزایش می‌یابد و امکانات کشور عراق هم به دلیل این افزایش جمعیت با میزان متقاضیان همسان نیست، ازاین‌رو از زائران می‌خواهیم که صبر و تحمل خود را افزایش دهند و در برابر مشکلات صبورانه برخورد کنند.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: در مناسبت‌های ویژه شرایط خاصی در عتبات حاکم می‌شود و ممکن است خدمات متناسب با شان زائران نباشد، اما گشاده‌رویی و صبوری در برابر کمبودها، حجم مشکلات را کاهش خواهد داد به همین منظور از زائران بابت این همکاری و همدلی‌شان تشکر می‌کنیم.

 


به نقل از ایرنا