به گزارش «سایت تخصصی امام حسین علیه السلام» به نقل از شیعه نیوز، حسن پلارک، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در گفت‌و‌گو با ایکنا اعلام کرد: ضریح قبلی امام حسین(علیه السلام) کاملاً باز و از حرم خارج شده است و بر اساس ابعاد و اندازه ضریح جدید، فوندانسیون ضریح جدید ریخته شده و نصب آن بر روی فوندانسیون جدید نیز آغاز شده است.

وی با اشاره به این که 12 روز زمان برای باز کردن ضریح قبلی زمان صرف شد، گفت: بدون احتساب دو روزی که صرف طراحی فوندانسیون شد، 40 روز دیگر زمان لازم است که ضریح جدید نصب شود.

پلارک در پاسخ به این سؤال که آیا به دلیل نصب ضریح مشکلی برای زیارت مردم به وجود آمده است، اظهار کرد: بر اساس بازدیدی که چند روز پیش به عمل آمد و با توجه به اینکه از بیرون رواق‌ها پنجره‌ نصب شده است، مردم می‌توانند مرقد مطهر امام حسین(علیه السلام) را زیارت کنند و اگر چه تا مکان ضریح اصلی فاصله بیشتر شده است اما به دلیل کاهش تعداد زائران نسبت به ماه‌های محرم و صفر مشکلی در این باره وجود ندارد.

وی از برگزاری مراسمی ویژه برای رونمایی از ضریح جدید خبر داد و گفت: پس از نصب ضریح جدید زمان زیادی برای کار ظریف‌کاری نیاز است به نحوی که ممکن است بخشی از کار ظریف کاری بعد از رونمایی از ضریح انجام شود، اما به احتمال قوی رونمایی با ایام عید نوروز تقارن پیدا می‌کند.